To conclude

Ramadhan kali ni banyak juga seronok, banyak juga tak seronok. Kali ni aku rasa sangat dewasa. Bukan sebab dah memang matang dan tahu semua. Tapi sebab kena deal dengan macam-macam perkara yang mendewasakan. Kali ni aku sangat bersyukur. Walaupun mungkin ada koyak dan robek sini sana. Walaupun hubungan sesama manusia ada yang tak sempurna. Walaupun keadaan perut tidak sebaik selalu. Walaupun banyak perkara nak kena fikir. Walaupun banyak perkara nak kena pendam dan simpan dalam-dalam saja. Tapi sebab Kau ada mendengar setiap keluh kesah aku, aku jadi kuat. Walaupun setiap saatnya aku akan cuba bisikkan kata-kata rindu untuk arwah mak. Tapi tak pernah salah pun untuk merindu.

Macam biasa, Dia tahu semua.

Selamat menyambut Syawal. Moga segala janji ibadah yang dilaksana bersama Ramadhan turut dikongsi bersama Syawal dan rakan-rakan yang akan berkunjung selepasnya.

Sekian daripada saya,