Ayah berumur 62 tahun hari ini

Kelmarin along keguguran. It was a 2.5months pregnancy. Pertama kali aku tidur di hospital. Mujurlah bilik berhawa dingin. Terlentok freestyle atas kerusi perasaan macam naik bas perjalanan jauh pun ada.

Semua orang merasa kehilangan yang ini- deep. Aku tahu semua parah sebenarnya. Along dah tunggu enam tahun nak dapat bayi sulung kali ini. Tuhan; Dia yang paling tahu. Maha Mengetahui segalanya. Mungkinlah kandungan kalau cukup sembilan bulan sifatnya ada kurang. Siapa tahu. Hikmah itu terselit di mana-mana.

Jumaat yang baru berlalu, angah beserta hubby, anak-anak dan kakak yang juga kerja di kl balik ke rumah kb. Aktiviti yang paling banyak ialah makan dan lawan unogame. Semua orang kenyang dengan good mood dan happy mood menonton muvi di astro, shopping, makan, makan dan makan. Angah kata dia pelik jeansnya mengecut. Budak-budak tak puas mandi kolam tuk ayah diorang. Pagi kelmarin diorang bergerak pulang ke kl.

Jumaat yang baru berlalu juga, kawan baik ayah kemalangan jalanraya dan meninggal di tempat kejadian. Anak perempuannya ada yang berkawan baik dengan angah aku. Anak perempuannya juga ada yang berkawan baik dengan aku. Semua merasa. Aku tak dapat bayangkan perasaan anak lelaki yang membawa kereta tersebut. Bukan salah dia.

Adik bongsu yang juga kemalangan bersama patah tulang peha. Dia akan menduduki pmr tahun ini. Kawan angah yang sulung dalam keluarga mahu berhenti kerja di kl untuk menetap di kb bagi menyambung legasi arwah ibu. I find out that no matter how old you are, kalau dah perasaan tu kuat, gagah mana pun berjurai juga air mata tak boleh nak tahan.

Hari ini, 8 juni, ulangtahun kelahiran ayah yang ke 62. Dan aku, masih terus-terusan cuba menjadi anak yang baik di matanya.