Ajak kahwin

Dah tiga orang kakak aku kahwin. Sekarang cuma tinggal abang dan aku yang masih bujang dan membujang haha.

Hanya sebab aku belum kahwin, tak bermaksud aku tak nak kahwin. Segala jenis baju, kain, pelamin unuk bergambar, bunga apa, menu catering, sirap warna apa, khemah macam mana, hantaran nak letak apa dan hias macam mana, semua aku boleh sebut dan atur sendiri. 

Pasangan pengantin je aku tak tahu siapa.

Fazura kata dalam ramai-ramai, Fattah je ajak dia kahwin.

Tapi dalam aku duk sedia ke apa ni, peningkatan umur ni berkadar terus juga dengan segala jenis cerita rumahtangga yang digosip merata. Maka benda-benda ni memang buat aku dan kawan-kawan bujang lain lebih berhati-hati juga.

Aku ni bukan-lah kategori rupa cantik untuk orang pandang taknak lepas. Dan aku juga bukan spesis mudah nak ter-suka kat orang hanya sebab rupa. Lagi-lagi bila dah berumur ni banyak benda bermain dalam kepala. Tak termasuk pengaruh persekitaran, pengaruh posting di Facebook: Kisah Rumah Tangga ke apa sangat pun. Cukup kepala aku cuma yang berat berfikir melebih. Konon-nya diri sendiri orang yang complicated.

Walaupun yang sebenarnya aku cuma nak orang yang melengkapi, memahami; keadaan aku yang tidak sentiasa sempurna dan tenang.

Dua bulan lepas aku cakap kat Abang "Jom kita dua kena kahwin tahun depan!", setelah mengetahui gadis yang dia suka sebenarnya dah berpunya. Abang cuma memberitahu kami adik-beradik tentang hal itu, "Jangan tanya dah" dan menjerit "Okay, NEXT!".

So, yeah. Next!

No comments: