Tidur jam 3am. Bangun jam 5am. Memandu jam 6am menuju ke Gombak. Melepak melalak bergosip cerita baru dan imbau kisah lama bersama dalam bilik tidur yang hampir kehabisan oksigen. Makan nasi lemak dan minum milo panas sambil menonton televisyen. Jam 1030am naik bas ke Genting. Lawan gayat sewaktu dalam cable car. 12pm dah terpacak dalam kawasan taman tema.

Udara sedap. Cuaca baik. Tapi aku ni demam. Aku telan panadol ketiga total dari hari sebelum.

Tapi persekitaran yang menggembirakan sebegini mana aku boleh tolak. Lagi-lagi mereka adalah antara teman yang punya desibel dan frekuensi jeritan yang hampir sama dengan aku. Jam 2pm aku dah mula gastrik tapi aku tahan. Mana boleh lepas peluang yang datang sekali dalam seribu begini dengan mereka. Buat aku teringat zaman matrikulasi dulu, tak ada perkara yang boleh menggugah dengan kejam. Sebabnya everything was so fine back then. Ada lah sikit-sikit masalah runtun jiwa yang melanda. Selebihnya I'm all bubbly and fine with friends day and night.

Walaupun tak dapat main buaian yang tergantung di cendawan (kesukaan aku), sudah cukup puas hati dengan corkscrew dan flying coaster yang buat aku gila mengilai tahan jerit, space shot yang buat punggung terangkat di udara, perahu lanun yang menggelikan usus perut, go kart yang buat aku yakin aku memang steady driver and a few more.

Untung waktu pulang seorang teman ganti memandu. Aku tak larat. Waktu tu sangat pening, pahit lidah dan hampir muntah kerana perut angin. Usai maghrib di stesen minyak pertengahan jalan, aku beransur pulih sedikit. Usai makan malam, aku hantar mereka ke hostel dan pulang ke rumah agam 5 tingkat.

Kembali seperti biasa. Aku perlu bobok. Penyakit demam bila malam ni susah juga. Bila siang kadangnya pura-pura saja tabah.

Berhingus. Buat aku rindu zaman berhingus dulu-dulu. Zaman hingus betul. Everything was too fine. Kerja aku cuma makan, main dan tidur. Superb.

2 comments:

Anonymous said...

eii..hingus mcm ms adik umo satu tahun errkk..huhu..mmg mis that time kan..buleh mkn,tido main..pastu tido balik..n nothing to think about..esp da future..

-kakak yg comel-

Pisey said...

hingus banyak2 kenyang jugak kalau tertelan. kah kah kah. main kat taman! hungga nge budok2 jate. sep tomboy. hahahaha.