Transisi percubaan, permulaan

Sebelum sesi praktikal aku tamat April yang lalu, ramai mula tanya bila aku nak kerja, mahu kerja di mana dan segala pertanyaan lain. Aku jawab, aku taknak kerja. Ataupun, taknak kerja lagi. Atau, saya perlu berehat lama.

Bila dapat kontrak jadi bibik kakngah ni, aku syukur. Sekurangnya I really don't have to face job interviews too soon. Jujurnya, resume pun takdak lagi ni, teeheehee. Dengan sebab yang ini, sangat kukuh sudah untuk aku tidak melangkah terus ke alam pekerjaan. Dan aku boleh main masak-masak. And train myself to be more responsible seperti, bangun awal pagi untuk buat breakfast. Paling payah sebenarnya untuk tidur awal.

Februari lalu, aku gedik dengan seorang teman, miss B mengada beli tiket penerbangan ke Aussie this coming November. Tiket murah sangat. Cost roughly around 6hundred plus, with the return ticket. Bangun pagi jam 1130am, 12pm dah setel beli dalam keadaan mata masih terkebil-kebil. If I am not mistaken, it will be for 10days including the journey. Meeting another close friend there, miss A.

Kakngah cakap apply la sambil-sambil. Dengan jujur aku tanya balik, kalau apply dan dapat, macam mana? Kena kerja terus la? And she said yes. Pastu aku jawab balik habis ni kontrak bibik macam mana? Heheh. Aku lupa ending konversasi macam mana.

Kesimpulan dari sini, mungkin paling awal aku mula menghantar resume ialah, lepas konvokesyen Oktober nanti. Aku attend, atau tak attend tu tak tahu lagi. Kenapa la majlis macam ni mahal sungguh. Dah la aku benci management universiti sendiri.

Ada rancangan untuk menjual baju-baju tshirt terkumpul yang dibeli dari zaman kuat berbelanja sesuka hati. Stok lebih 30helai rasanya. Dan juga baju-baju jenis lain yang beli tapi tak suka dan beli tapi tak muat. Keh keh. Ini baru satu rancangan.

Jadi dari sekarang, I need to be mentally prepared untuk fasa-fasa seterusnya. Sebab banyak sungguh benda nak buat dalam proses berehat aku ni. Buat perkara yang kita suka, tak penat, tahu?

Tarik nafas, hembus hembus hembus.

Lap dup, lap dup.

No comments: