Being sick

Aku tak pernah terfikir bila Tuhan tarik satu nikmat tu dunia boleh ranap serta-merta. Aku demam dah lebih seminggu. Tapi yang agak teruknya kelmarin dan siang hari ini. Dengan hilang selera-nya, dengan lenguh sendi satu badan-nya, dengan kepayahan nak rukuk-nya. Sampai tak keruan aku taktahu nak buat apa. Itupun baru sekejap. Sekarang dah beransur kebah, syukran.

Aku perlu susunatur kehidupan untuk menjadi manusia yang lebih berguna nampaknya. Aku terlalu lama tidak mengendahkan sekeliling sehingga makan diri. Yang asalnya aku terlalu mengendahkan sekeliling sampai makan hati. Aku tak patut menghukum diri dan manusia-manusia yang masih prihatin tentang aku atas kecuaian yang lepas.

Mari kita mula dengan menulis dan membaca.

2 comments:

Anonymous said...

Get well soon :)

Pisey said...

Dah sembuh! Trimas(;