4 Juli 2004

Beberapa bulan sebelum menduduki ujian PMR.
Darah muda, jiwa masih kanak-kanak.

Satu pagi, didatangkan berita paling sedih. Hati bagai dihiris-hiris.
Aku tersembam lama.

Kalau perlu dinamakan manusia paling baik, paling bersih hati, paling penyabar, paling pemurah senyum, paling mendengar, paling memahami, yang terpaling agung bertakhta di hati aku cuma kamu, Mak.

Cuma kamu.

Harap kamu tidak sesal punya aku untuk satu tempoh kerana aku takkan pernah sesal punya kamu walau seketika cuma kerana sepanjang masih hingusan itu aku pernah menjadi anak yang baik, taat, rajin, menjadi pelajar contoh dan sebagainya di mata kamu. Cumanya ada beberapa ketika selepas pemergian kamu aku menghampakan diri sendiri dan cuma mahu mati secepat boleh.

Sampai ketemu lagi jika Tuhan izinkan kelak. Nyatanya, aku cuma tahu me-rindu kamu sampai bila-bila.

2 comments:

Hann Haidar said...

she must be really proud of u :)

Pisey said...

Thank you hun. (':