Andrea Hirata's

"Aku benci kepada diriku kerana tidak dapat melupakan A Ling. Tetapi, aku juga benci kepada diriku sendiri yang tidak dapat melupakan A Ling. Sungguh membingungkan keadaan ini. Aku dan diriku telah menjelma menjadi dua makhluk dengan kehendak masing-masing dan kedua-duanya saling menyalahkan. Dengan terpaksa menempatkan diri, sebagai orang yang harus membenci diri sendiri kerana mencintai seseorang, nilainya sama dengan sesal sebesar kepala yang disumbat ke dalam tenggorokan. Mengapa di dunia ini tidak ada cara bagi mencuci cinta? Lalu mencurahnya ke sungai."

Novel pertama dwilogi Padang Bulan.

10 comments:

Anonymous said...

Novel baru eh? Tak sama dengan trilogi laskar pelangi?

juwita said...

macam best je novel tu.

Pisey said...

Anon
Baru daripada laskar pelangi la. Hehehe.

juwita
Memang sedap (;
Silakan cari. Ni jumpa kat mph. Buku satu dan dua compile sekali cuma rm2o. Grab it now!

Alif Ozsmarani said...

Novel ne ada dua cover dlm satu bukukan? cinta dalam gelas kalau x silap aku.

Pisey said...

Alif O
Yes. Cinta di dalam gelas (;

nabil said...

cinta dalam gelas paling indah. hanya berkisarkan kopi, semua satu alam diceritakan :)

Pisey said...

nabil
Waah. Can't wait then. Masih di pembacaan buku pertama. Thank you for sharing (; Rasa makin teruja nak kejar baca. Tapi mungkin lepas raya baru dapat capai buku kedua. Ada buku yang lebih tinggi nilainya nak kena kejar bacaan dulu.

nabil said...

U r welcome dear. Buku pertama tak kurang hebatnya. Kagum dengan ketabahan dan kegigihan maryamah tu. Buku untuk peperiksaan kah? Selamat membaca :)

juwita said...

hihi.
okey, nanti try cari.

sebab dengar pun macam menarik. :)

Pisey said...

nabil
(; Ni buku pertama hirata dalam tangan. Lain-lain tahu kisah saja. Belum jumpa nak milik. Hehe, bukan untuk ujian. Saja nak tambah rasa sendiri.

juwita
Cari! Heheh. Semoga jaya (;