Saya rindu mak

Saya paling rindu bau mak. Bau mak bila saya peluk mak. Bau mak bila mak melintas depan saya. Bau mak bila saya bermanja letak kepala atas peha mak yang sibuk lipat kain depan tv. Bau tangan mak bila saya salam dan cium. Bau mak bila saya cium pipi. Bau mak bila saya main usap dandan rambut dia. Bau mak lepas mandi. Bau mak bila berhias nak keluar. Bau mak bila saya mengada pasangkan anting-anting kat telinga dia bila dia sedang berehat berbaring di katil. Dan ye, lepastu telinga mak merah-merah bila terutamanya anting-anting yang saya pasangkan di telinga tu diperbuat dari plastik. Mulalah kalut cari vicks atau minyak mestika nak sapu kasi hilang alergi.

Ini baru cakap pasal bau.

8 comments:

perempuan said...

Yakin, mak kamu ada. Mungkin tidak secara fizikal, tapi dia tetap ada.

Aku juga, rindu ibu.

sharamli said...

Pisey! Bertabah 0k! :)

Si Fakap said...

:(

Alif Ozsmarani said...

jgn mcm ne.

kau buat aku rindu mak aku juga.

syazana said...

*hugs*

Pisey said...

perempuan
Mak itu tak pernah sedetik pun hilang dari aku. Seperti mana aku letakkan Tuhan di hati, mak ada di sebelah.
Aku percaya kamu juga begitu.

maksu
Heheh. Bukan bersedih pun ni. Cuma rindu. Sekilas dua kilas rindu ni normal lah.

Si Fakap
Ala bang jangan masam macam tu (;

Alif O
It's good to feel, and miss (;

syazana
*tightHUGS*

busuk said...

:')

wangi said...

busuk
:( Rindu. Rindu sokmo.