Harapnya kesihatan baik-baik saja. Tak ada sakit demam tak bermakna tak ada penyakit. Selaku seorang aku yang sebelum ini sangat terurus, ada banyak perkara yang mengganggu gugat ketenteraman diri aku belakangan ini. Hilang fokus terhadap banyak benda/perkara. Dan ya ia memudaratkan pada beberapa segi. Beberapa hari aku vomit tengah malam sebelum tidur. Feel dia macam zaman gastrik teruk waktu matrikulasi. Tak sedap langsung. Kalau ianya adalah penyakit dalam diam, janganlah bersembunyi lama sangat. Minta jauh. Aku perlukan kesihatan yang baik. Terlalu banyak perkara yang aku belum laksanakan, terlalu banyak impian yang perlu aku usahakan, terlalu banyak kasih manusia yang belum mampu aku balaskan. Dan aku rasa mungkin tak ada penyakit pun. Ini cuma frasa banyak fikir yang memakan diri. Tapi betul beberapa aspek diri aku ada sedikit perubahan. Aku bukan yang macam ni sampai boleh tak tentu hala nak buat apa. There must be something wrong somewhere, and I am sorry for that. I am sorry even for myself. Pathetic I am, but it's true. Akan ada masanya lagu-lagu yang menjadi alunan manja setiap pujukan malam, setiap bangun pagi pun tak mampu nak beri impak pada kestabilan yang ada. Ada gangguan yang aku panggil bodoh suka buat bangang bila aku bersendiri memandu. It's like I am this whole new person, a racer perhaps. A reckless one. Heh. Mengada gila. Nasiblah balancing dan alignment tak sempurna, jadi paling laju ialah 99km/h. Aku perlukan kanvas baru. Kanvas yang betul baru. Tahun ni punya sudah ada contengan yang aku tak gemar. Jadi harus dibuang tolak ke tepi. Tapi keseluruhannya, tahun ini selain keadaan aku yang sedikit terumbang-ambing seorang diri, segalanya baik saja. Thanks to You, syukran. Maaf, malas buat perenggan. Yeah I am that lazy.

No comments: