Sembang pumpang dah 1 Ramadan 1436

Kita sebenarnya kurang bersyukur. Like seriously, aku kurang bersyukur.

Contohnya pagi ni dari Denai Alam nak exit NKVE pun dah makan masa 40 minit. Like seriously? It's my third working day. Kaki hari-hari lenguh sebab driving je. 40 minit tu hari semalam dan hari sebelumnya aku dah boleh sampai pejabat. Amboi, pejabat.

Tapi bersyukur lah kan. Dah bekerjaya dah aku ni. And I am 26 years old already. Ayah and Umi must have celebrated gratefulness in their hearts for this achievement. Raya pun cuti Jumaat, Sabtu dan Ahad je. They must have missed me terribly already, gittew. Tak sempat nak balik Pengkalan Chepa pun sebelum masuk kerja ni. My life is in a rush. I am trying to enjoy every bit of it.

Had to fight and struggle better from now on.

Dear God, let me live longer to prepare more. As what I prayed after every prayer I performed:

"Panjang-kan umur kami-kami ini supaya kami dapat mencari lebih bekalan untuk dibawa ke akhirat-Mu ya Rab."

Ramadan Kareem guys. May we all be showered with blessings.

3 comments:

Y said...

Kalau dari rumah aku, lps dari traffic light uitm puncak perdana, cahaya SPK, kayangan heights terus sampai traffic light 2 simpang (kemudian baru simpang keluar denai alam) tu mmg padu jammed dia pagi2 hahaha. Mujur aku tak lalu situ hari2.

Primadona said...

Selamat Menyambut Ramadhan Al-mubarak ya sweetie! :)

Pisey said...

Yod
Benci betul saya pada awak ni! Kah kah kah.

Primadona
Selamat Ramadan untuk kamu juga :)