Pengalaman mimpi tak sedap

Pernah tak kau diberitahu yang kalau kau mimpikan sesuatu yang dasyat, dalam mimpi kau cuba lari tapi tak dapat. Suara tersekat-sekat, atau mampu menjerit kuat. Mampu lari atau kaki terpahat ke lantai, longlai.

Itu penyukat tahap iman kau di mana.

Kalau restless dan tak mampu apa-apa, itu kau-lah.

Pernah mimpi yang ada kewujudan makhluk ghaib tak? Penatnya nak lawan tak boleh nak cakap. Penat paling penat. Macam nak mati sebab rasa lemah.

Sampai ke harini, aku tak pernah jumpa dengan mata makhluk-makhluk ni. Syukur. Aku takkan minta untuk jumpa satu pun. Rasa goosebump tu ada-lah. Kadang-kadang kena saja-saja buat tak tahu. Mostly, pray to Him so that you won't be disturb teruk.

Sampai ke harini, aku cuma pernah mimpi saja benda-benda ni. Paling dasyat, masa di tingkatan 4. Tidur sorang dalam kiub asrama masa tu. Dah lightoff, so gelap gulita. I was asleep for a few minutes, tapi dalam mimpi tu macam 200tahun.

Ada benda duk tarik kaki. Tarik, tarik, tarik. Aku macam kena seret atas lantai/tanah. Laju. Masa tu, cuma Tuhan je yang ada. Cuma Tuhan saja tempat aku nak bicara segala. Cuma Dia saja. Mulut terkumat kamit baca al-Fatihah dan berulang-ulang auzubillah minash shaitanir rajim.

Sebab dari apa yang aku pernah belajar/dengar, kalau bertemu benda/makhluk sebegitu, recite something you know apa maksudnya.

Serius, taknak dah pengalaman mimpi macam yang tu.

2 comments:

adam said...

Kalau mau dihitung, dah berkali juga saya mimpikan benda sebegini, tapi yang pelik tiadalah pula saya melarikan diri sebaliknya pergi belasah mende tu adalah. Haha. Tapi memang penat pun. Bangun tidur berpeluh satu badan.

Mungkin sebab real life pun tiadalah saya ni takutkan sangat bab momokan hantu.

Pisey said...

adam
Kuatnya awak! Huhuh. Mungkin saya perlu belajar lebih ilmu nak tangani benda ni dalam keadaan tanpa sedar.