Selamat pagi

Khusyuk betul aku tidur dalam tempoh 2jam setengah seorang diri di tengah-tengah rumah kat ruang televisyen. Sedar-sedar ayah duk bebel cakap jam dah tunjuk pukul 7pagi. Rasa nak makan telur masak separuh 2biji. Tapi dah penuh bungkusan nasi dalam plastik atas meja ni.

Em raya oke. Tuk imam baca khutbah sedap. Daging dah banyak masuk mulut, ke perut dan ke jamban. Banyak gelak tawa, banyak momen yang baik-baik.

Sepatutnya aku gerak Bangi hari ni; Ahad, tumpang kawan-kawan yang ada. Tapi lepas fikir dalam-dalam, aku tak mampu nak bertahan walaupun beberapa hari dari segi kewangan kat sana nanti. Oleh kerana sudah ada tiket penerbangan berjadual lusa yang dibeli Februari lalu, guna sajalah. MYR20 cuma. Niatnya mahu batalkan yang ini kerana kesuntukan masa untuk berkemas bagi perjalanan jauh hari Khamis nanti. Dek kesempitan diri, duduk sajalah di kampung halaman dan mengemas membuat apa patut dalam bilik bujang anak bongsu ini. Nanti tahulah aku apa nak buat berkalut-malut. Macam tak biasa.

Dah 841am, oke mari makan!

2 comments:

bukankosong said...

dah dapat kerja baru lum?

Pisey said...

bk
Aha apply pun belums lagi (: