Yuk kerja, yuk!

Kalau nak cakap aku rasa tak rugi bila menolak tawaran pengajian berbekalkan duit Amanah Rakyat untuk ke Perancis, tipu-lah.

Cumanya aku betul tak bersedia untuk menghadap buku lagi buat masa ini. Walaupun cuma untuk menjalani persediaan dan belajar bahasa bermula Disember ini. Oleh kerana sesi temuduga dengan wakil dari universiti dan kedutaan sana sudahpun berlalu, aku dapat rasakan satu kelegaan sebenarnya. Peluang tu sudahpun ditutup, jadi aku tidak lagi perlu berfikir untuk memilih.

Sekarang cuma tinggal satu pilihan saja.

Aku harus bertindak untuk cari kerja bagi mendapatkan jumlah wang tertentu yang diperlukan untuk menyuap nafsu serta kegilaan-kegilaan yang ada. Cumanya, pesen kerja macam mana yang aku mahu ini agak sukar untuk dicari. Kerna aku dilahirkan untuk kerja dengan diri sendiri.

Macam sekarang, sebab tu jam 11 baru nak kalut bangun mandi tadi.

Puii, cemerlang betul.

No comments: