Aktiviti saya hari ni

Hari ni umi pergi kolumpo. Sepatut hari ni dah mula meeting tapi sebab pengetua tak buka surat yang di-address pada nama pengetua hujung minggu lepas jadi hari ni bila buka surat baru tahu dan umi terus pergi beli tiket dan caucincau pukul 3pm tadi.

Hari ni saya belum mandi pagi walaupun sebenarnya bangun agak awal iaitu 10++am. Saya menghadap laptop sampai sakit mata tapi malas nak pakai spek mata sebab malas nak merangkak capai beg dalam bakul.

Hari ni ayah jual besi buruk. Besi buruk yang dikumpul-kumpul dijual kepada pembeli besi buruk yang datang tadi. Ayah kata kat saya 'nah lapan ringgit untuk adek'. Saya sangat suka hati sebab total jual ialah 12rm. Means saya dapat lagi banyak duit dari ayah.

Hari ni sebab umi tak ada jadi ayah order air kat saya. Dia cakap 'adek buat air teh'. Saya gabra sebab tak berapa nak reti bancuh teh susu ikut selera ayah. I am a pro with nescafe. Tapi saya rasa air saya buat tadi sedap amat dah. Fuhh.

Hari ni jam dah menunjukkan pukul 627pm dan saya nak pergi mandi dan makan nasi dan makan pengat pisang dan kemas-kemas dapur. Kalau saya nak menggatal saya nak guna duit lapan ringgit tadi buat beli sate ikan sampai perut kembung.

Bai.

4 comments:

mamai said...

teh o tarik satu

Pisey said...

uncle mamai
hahahaha. tak aci ni main order2 (;

julie.yaacob said...

tak aci adek dapat 8 ringgit! ajakla kakmi makan kat rumah for dinner. masak ke beli ke

adekmu kuruto said...

kakjuliegumuto
hahahaha. gon dengki dengan 8ringgit. hehe. kakmi datang always (; sebab adek ada. tapi dia lagi bersemangat kalau abang ada. tak aci betul. haha.