Cucuk-cucuk langit

Hidup yang resah gelisah memang buat aku tak senang duduk. Berdiri pun tak senang. Baring je sedap.

Cuaca buat aku bingung. Bila hujan dia punya beria bukan main. Bila panas pun sama. Kesian sama 'pakwe' aku berhujan berpanas. Jantung dia nak pam tenaga satu badan bukan gagah sangat dah tua-tua ni. Tersedu-sedu jugak masuk air terlebih.

Politik entah apa-apa. Kalau aku pergi daftar mengundi pun entah apa efek ada. Korup tetap korup. Serabuk weh!

Minggu depan hari khamis mula final paper sem ini. Peh, dah second last sem.

Peh lagi sekali. Peh.

6 comments:

Ries Lee said...

jangan daftar sebagai pengundi macam aku. kenapa mahu pilih benda kotor? yucks!

Pisey said...

berries
mesti rasa macam geli-geli. haha.

miya said...

peh. dah nak grad!!


selamat kak! :)

Pisey said...

miya
haha. lagi setahun lah kamu. sem depan last belaja. another one praktikal. haih.

moga lepas molek sem yang ini.

Amal said...

abah aku kemain lagi suruh aku daftar daftar daftar. bosan. hahaha

gudluck dik.

Pisey said...

kak amal
haha. tak menyempat lagi nak daftar sebenarnya. tapi the media buat saya pening fikir masalah negara hari-hari.

tenkius!