Have faith in 'some'

Kadang-kadang things we least expect to do adalah the most beautiful thing yang kita boleh dapat. Tak berani cuba tak dapatlah. Tapi bukan bermaksud we least expect hisap dadah maka hisap dadah tu beautiful.

Spend some time alone with yourself. Indulge in some reading. Treat yourself to something nice like going to a good restaurant yang a bit pricey tapi pueh hati boleh usap perut comel-comel. And never leave that cup of coffee unaccompanied sampai dah tak panas langsung.

Tapi kopi macam mana rupa pun mana boleh resist, ihiks.

Look around you. Tengok perilaku other people and compare to yours. Does it make you feel better atau tak. Atau maybe you end up stress pula sebab melebih-lebih pula bilangan manusia tak reti manners. Kalau tanya aku, sebab aku perasan bagus, aku end up kuat membebel mengomel comel sorang-sorang.

Those little things yang you tak pernah rasa nak stop and stare at them tu, cubalah lihat perhati tenung baik-baik. Buat kalau mampu cuba. Absorb all the positive aura. Jangan setakat pandai minum air bioaura saja. Kalau tak tahu sangat macam mana cara paling mudah untuk dapatkan positif punya energi, tanya Tuhan.

Kita sebenarnya malas. Contoh paling terdekat aku sendiri. Sangat malas. Malas untuk buat itu ini. Malas nak laksana itu ini. Malas cuba. Atau definisi lain yang boleh digunapakai dalam konteks yang ini, aku takut. Takut melebih membuatkan aku tak boleh nak selesaikan satu apa pun. Lepas tu rasa macam dumb ass. Lazy bum sebenarnya. Nak buat tiny winy little some yang kecik pun malas tahu bila dah nama terpaksa.

What we need is a little push to love something. Things ahead. Things around. Start it simple with just some. Lots of some. Then you'll get the reward.

Percayalah. Tak semestinya kena jadi belieber pun untuk percaya.

5 comments:

Amalina said...

memang aku mls..kau tak bagitahu pun aku sedar.tapi dis thing u wrote give something to me..

What we need is a little push to love something. Things ahead. Things around. Start it simple with just some. Lots of some. Then you'll get the reward.

..something called positive aura.thx.

shandye. said...

kalau saya malas buat sesuatu saya selalu cuba rasuah diri sendiri untuk lakukannya, dengan menjanjikan ganjaran (ekstra) luar biasa kepada diri sendiri.

contohnya hari itu saya malas nak mampus hendak siapkan esei literatur komparatif saya berkenaan dengan puisi w.h. auden dan saleh ben joned. makanya dengan selamba saya merasuah diri sendiri kalau saya habis menaip esei tersebut, cetak, kokotnya dan hantar kepada pensyarah saya akan beli set paling mahal di carl's jr. itu.

ohya. saya dapat markah penuh untuk esei itu dan perut saya kenyang. haha.

betul kata Amalina dan Benda Kecik. kita hanya perlu 'disepak' secara figuratif terlebih dahulu baru mahu bergerak. insyaAllah...

=)

lelaki [tanpa] emosi
monyet merah jambu menulis
ngomelsikit.

Pisey said...

amalina kecil
you are most welcome (;

shandye
true. tapi nak dapatkan kind of inspiration tu depends jugak sebenarnye(;

Anonymous said...

Time and tide wait for no man.

Pisey said...

anon
(;