the love we are looking and hiding ourself with

you don't realize don't you? we are indeed afraid of being lonely. to be without anyone to be with. to trust in. to have someone at the door when you got home from the heavy burden of the outside world. because deep inside; what we really want is, to share that feelings deep and touch the inner self without having to doubt on the second thought; whether or not he/she loves you enough. ever. just because- what you really need is just a someone.

jika ditepuk dada dan ditanya selera, akan terkeluar apa yang di otak saja. bila hati dan perasaan digempar bersama, mulalah ragu2 mahu memberi pernyataan sekukuh. jiwa pula akan mula hanyut dilanda anasir2 yang suka menyinggah.
- - -
redup2 saja. dalam sunyi2 kendian- fikiran mula menerawang melayang jauh membawa sejuta makna pengharapan bersama. walau sudah tahu apa yang tersirat sekian lama; dibuang jauh2 tidak dilayan pula.
- - -
awan putih berarak comel. hanya ditala renungan dengan pandangan anak mata bagaikan kosong2 saja tidak berisi apa. nafas yang sedikit tidak normal detak jantung itu tidak dipedulikan apa.
- - -
wajah2 penting bersilih ganti bagaikan suatu pameran sesak. denyutan urat nadi dengan pecutan plasma2 yang melaju menghasilkan peluh2 dingin tika2 malam kian larut. hanya bunyi nafas yang kedengaran.
- - -
Johann Wolfgang von Goethe; We are shaped and fashioned by what we love.

kerana hakikatnya; kau lebih gemar menjadi seorang hipokrit bertopeng ke sana sini dari menjadi diri sendiri. atas penyebab hanya pada yang tertentu saja ditanam penuh percaya itu; berkongsi yang paling dalam dan bercakap merapu bagai tiada selindung di balik jiwa yang tersarat. dan antara2 masih mencari terus-

heh.

12 comments:

jo said...

walaupun aku jadi diri sendiri, aku masih rasa aku seorang yang hipokrit. macam mana ni?

Razman said...

aku paham yang heh bawah tu je.

feelinblue said...

nice..

tersentuh~~

miya said...

bertopeng itu lebih baik jika kenyataan hidup menyakitkan jiwa.
wow!

hans said...

memang semua manusia hipokrit

bias® said...

topeng ultraman ke?

pisey said...

to kakjOlie
sebab risau keberadaan diri di kalangan manusia2 lain?bimbang perilaku diri yang walau tak tahu mana benar mana hipokrit itu sakitkan lukakan orang lain mungkin.ah.merepek sudah aku ini.hahahaha.

pisey said...

to razman
ko memang kan.hahah.

hampeh.

pisey said...

to feeliblue
tersentuh kat mana dude?
haha.

pisey said...

to miya
kerana kadangnya topeng2 itu yang mewarnakan jiwa2.

pisey said...

to han
aku tak pun.keh3

pisey said...

to bias
tak2.yang ni ottoman.yang adikberadik tomatoman tu.