Tired

Hari-hari kau mengeluh penat. Lelah nak hadap macam-macam yang dunia tawarkan. Pameran yang ada kau pandang dengan sebelah mata saja. Sebab kau rasa macam sudah tak mampu nak hiraukan banyak lagi. Jadi, kau buat keputusan untuk perbanyakkan tidur.

Tidur, tidur dan tidur sampai lebam. Tapi yang menjadi kemusykilannya bila lecturer mula mengajar saja terus nak tidur balik.

Puasa sangat kurus. Tapi tuan punya badan tak kurus-kurus.

Lepas tu kau jumpa macam-macam ragam manusia. Kadang-kadang yang paling dekat pun boleh jadi macam tak kenal. It should be a common sense. Semua patut sendiri faham etika masing-masing. Tapi kalau secara praktikal kau dah terbiasa dengan habit sebegitu, maka begitulah perkara yang akan kau bawa sampai mati. People; please learn. Be wise. Cuba fahamkan situasi dalam kasut orang lain juga.

Apa yang kita semua perlukan sebenarnya sifat hormat.

6 comments:

-hazen said...

macam baca diri sendiri.

mantap bro.

Miss ... said...

sis btol sekali2 kena cuba duduk dlm situasi kasut org lain juge aku sokong hehe

Anne M. said...

penat eh?
ai penat jugak.
heh.

jo said...

nak duduk dalam kasut bakpe?
heh..

Razman said...

merujuk kpd komen hazen, aku pun awal2 sangkakan pisey seorg bro.

hans said...

hahahaha
mungkin kita sama untuk entry nih
ekekekek

P/S : Dah 3 Kali Dah Macam Nih! Kalau Kali Ke-4 Macam Mana?