im a spiderman.

setiap yang berlaku ada hikmahnya. dan putaran yang senantiasa bergerak pada landasan untuk kau alami secara bergilir2. JT kata what goes around comes around. AK kata itu karma. aku cakap ini hidup. hidup yang Tuhan sudah sediakan untuk aku, kau, mereka dan dia.

jika dibelek kembali lembaran2 lama yang aku tutup pakukan sudah, akan dilihat suatu kondisi di mana aku pernah ada di situ tertunduk lemah tak terbangun dari baringan lesu di jalanan; berwatak picis keseorangan - sunyi. bunyi2 sepi saja yang menemani aku siang dan malam. dengan sedikit sebanyak titis hujan yang dianggap refreshment untuk seorang aku; yang air matanya murah macam pelacur kelas bawahan.

atau untuk menjejak kaki merasai butir2 pasir halus di pantai. be it any pantai - aku kepingin sentiasa. to embrace the moment is more than what i'm asking for. or perhaps, untuk dipeluk dalam diam dan diberitahu yang everything will be ok. heh.

seorang aku boleh jadi seorang optimis. ataupun pesimis. seorang positif. ataupun negatif. seorang yang talkative. ataupun pendiam. seorang yang aktif. ataupun pasif. i could be anyone yang kau mahukan. yang manusia2 lain boleh tuding jari dan berbangga untuk punya kawan seperti aku. aku boleh.

tapi di dalam ini - deep inside; jiwa aku, hati aku, minda aku. bagai dirogol persepsi murahan senantiasa. dan aku malu untuk itu. malu sebab tidak mampu menjaga diri sendiri, walhal i am a damn good in telling people everything is gonna be ok. which is just konon at times-

kekosongan yang belum diisi? mungkin. but what i know for sure right at this very moment; untuk punya kepastian dalam memilih jalan hidup aku. kalaupun tidak dapat memilih, sekonyong2nya mampu untuk berfikir waras walau sejenak dari cebis yang ada. untuk bangun dari tidur walaupun mendapat nightmare dalam mimpi sebelumnya dengan senyuman comel dan berkata diri;

'ini semua pilihan - you choose'
with great power comes great responsibility-

12 comments:

deusXmachina® said...

your life is on your own risk


saje je
sungguh mendalam tulisan ko
really impressed me

erk888.blogspot.com

oranglidi said...

macam the road not taken punye sajak tu..

♀.รﻨν.♂ said...

demmit.
gua suke giler ayat lu syg!

mamai said...

hidup kita kita yang pilih kita yang tentukan

chah~ said...

wohhhh.. wa suko entri nih.. ngahahaha

jo said...

i'm good at telling people to be calm n be fine..and i'm good at telling people lies..

Razman said...

choose n pay. setiap tindakan ada "harga"nya yang mesti kita bayar.

~yONnE~ said...

mcm aku yg perlukan kata2 itu.
tp aku bisu untuk meminta.
org yg berkata juga tidak wujud.


.jiwa sakit.

Cik Biol said...

yup hidup kita biar kita tentukn spy bila terjadi something kita x salahkn org lain melainkn diri kita sendiri..

chokio_nia said...

ko mimpi ape weh smpi snym comel??ahaks..

zamdotcom said...

bermakna..sangat bermakna..

p/s: suka perenggan ke 3

i'msosupernotcool said...

klo x ambik responsibilities tu lagi sng hidup gua rasa..
bia la x jdi spiderman pon..

malas..