brain functions

setiap hari celik2 mata saja otak kau dah melayang laju2 tinggalkan jasad yang masih duduk bermalasan di katil. bukan sengaja untuk kau memproses data segala, tapi sudah di luar kawalan untuk menghalang minda berlari ke sana ke mari. lelah bukan? kekadang dalam bermimpi pun ligat ianya berputar bagai menyelesaikan persamaan matematik dan kimia. nasib saja tidak dibawa bersama kalkulator ke alam itu.

aku penat.

30 comments:

Cik Biol said...

btol setuju2

syazana said...

aku baca somewhere
dia kata lebih kurang camnih
'bangun tidur jangan tinggal otak/akal atas bantal/katil'
jadi,
baguslah kau bangun dengan berfikir itu ini.
penat mmg penat.
siapa yang tak penat?
:)
kuat weyh.
jangan lemah.

penaberkala said...

dh meme kijo dio pisey
sian gak kat otok,pusing sokmo
mitok jauh dari terbakar/putus wayar jah

miSs s!v said...

aku perlukan 13 minit 29 saat nak pahamkan ayat ko.
lampi kah aku?

enyheartsdiamond said...

cuti2 dok pikir apa weyh?:)

kawie2020 said...

aku pon penat gak.. x tido lagik nih.. huhuhuhu...

siggplus said...

aku xpenat lg..
2nd round jom?

Ries Lee said...

aku energetik!

oranglidi said...

B kuasa dua empat A C.. kuadratik2...

miya said...

saya masih tak faham. adakah saya the lampi-est?

jo said...

eleh..jogging 7km lagi padu dia punya letih weh..

pisey said...

to cik biol.

angguk2!

pisey said...

to samanama.

haha.itu blog perempuanjomblo if im not mistaken.hehe.

yeah2.so good to feel alive.

tapi letih!

pisey said...

to nuar.

kalu terbakar curoh air.
haha.

pisey said...

to siv.

meh belajar baca jiwa aku meh.haha.sempat ko kira timing pembacaan.

pisey said...

to eny.

pikir makan n tido la.
hek elleh.

mcm die xpk.
haha.

pisey said...

to kawie.

ngade tido lmbt2.haha.ak pun mmpus awal smlm sbb gstrik je.

pisey said...

to sigg+.

oke je.ko payungkan ye!

pisey said...

to ries.

maksud nama aku kecergasan!

lagi hebat.

pisey said...

to oranglidi.

dey lagi dio.
haha.

balek otok aku!

pisey said...

to miya.

adeih.haha.tak2.terpaling!

pisey said...

to jo.

elleh.aku masuk acara jalan kaki lenggang tonggeng dah.

jogathon dah.
marathon dah.

taik lalat bnyk kt kaki punya pasal.

tak letih sangat.
(buat gaya bruce lee sentuh hidung)

miSs s!v said...

aku sgt pandai menipu.
ehh..

bukak la baju.
nak masuk dlm jiwa kau.
ekekekee

pisey said...

to siv.

tak pakai pun lah!

aloy_paradoks said...

robot kot?

hans said...

hahahah
kalu mimpi calculator ikut skali leh pengsan tu

i'msosupernotcool said...

tkde calculator?
dah tu camne ko setel kan?

hebat..

pisey said...

to encik aloy.

mungkin.
khuatir juga.

bateri habis kang.

pisey said...

to hans.

aku tidur memang pegang kalkulator dah pun.ala,dalam fon kan ada.tapi dalam mimpi tak pernah nak ada pula.

haih.

pisey said...

to encik cool.

aku memang hebat!