filem pengorbanan oleh cik pisang comel

pengajaran filem terulung kali ini;
- kerjasama sesama manusia dalam satu tujuan
- berkorban apa saja. wang ringgit dan sebagainya untuk tujuan yang baik
- berseronok berpada2. mati itu pasti.

gua selaku tuan direktor mohon maaf kerana ada sedikit kesilapan teknikal dalam pembikinan trailer ini dan gua bukan kurang bajet nak kerahkan tenaga kerja edit semula, tetapi membazir masa itu tidak baik. why not kamu2 scroll sendiri dari bawah ke atas ikut susunan nombor. semua pandai2 bukan? aha. sekian dari pihak penaja.

9- lagak gaya hero pertama dan kedua di zaman muda-mudi. keh3. aku pun baru terfikir. sama pula baju hitam dan putih budak2 ini dan budak2 besar sikit di bawah ini. haha. oh, ini poster depan filem itu. jangan ketinggalan untuk menyaksikannya di alam imaginasi sendiri. masuk percuma.

8- tamat trailer filem ini. jejaka kacak bersinglet putih itu heronya. cepat kirim salam! yang di kiri berbaju hitam itu hero kedua. biasalah. macam filem korea. di sebelah kanan itu dua orang heroin sedang berdiskusi.


7- di saat2 azab nyawa beliau diambil. meliar berguling sakitnya mati. waktu ini rentetan filem view secara slow motion. dengan muzik latar yang bukan agak perlahan, tapi sangat2 perlahan. azan turut berkumandang.

6- ah. bagaimana bengis dan hebat pun beliau, tumbang juga akhirnya setelah berjaya menyondol beberapa manusia di tempat kejadian. seperti juga manusia sesama kita. setinggi manapun martabat kau, ke tanah jua akhirnya beb. bismillahirrahmanirrahim. semoga aman beliau di sana. (kat sini ada selingan bunyi2 tangisan anak2 dara berkain batik dengan makcik2 makan sireh)

5- cool seperti ini gayanya memerhatikan budak berseluar bunga2 itu di depan beliau yang sedang bercekak pinggang. mahu pinjam katanya. tapi budak itu jawab tak boleh dengan bangga. berani la macam tu. mentang2 beliau sudah kena ikat dikaki! huh. (sound efek seperti adegan buaya dan jerung kejar mangsa2 dalam cerita mat salleh tu)

4-ramai2 mahu kontrol macho bermain tali lembu paling bengis atas muka bumi (tapi lembu gaya cool saja. ya, beliau cool amat.siap nyanyi daddy2 cool gaya cucuk2). aktiviti bermain acara tarik tali berlangsung agak lama juga. gua sebagai direktor sangat penat ketika aksi ini berlangsung. mahu taknya jika beliau yang bengis menerpa ke arah gua. hah, boleh hilang kredibiliti. gosip panas.
3-lembu paling bengis atas muka bumi mahu beraksi. di kiri kelihatan pakar penjinak lembu paling hebat mencuba gaya ala2 koboi untuk mendapatkan beliau yang bengis. geng2 di sebelah kanan berteriak memberi semangat padu malaysia boleh kepada si penjinak. (muzik latar fikir sendirilah. macam cerita back to the future kot)

2- lembu paling manja yang telah tumbang. semangat bekerjasama berganding bahu tolong menolong amalan mulia dilaksanakan di sini. golongan yang muda datang untuk melihat dengan lebih dekat walaupun tak pandai. tak mengapa. belajar! pedulikan seluar yang mencari publisiti itu. padahal memang gua sengaja snap seluar itu pun. (lagu bokojolah kito sekueknyo berusoho lah kito sekueknyo dengan efek drumroll)

1- mengintai lembu paling bengis atas muka bumi. ramai2 soksek soksek bercakap bicara tentang menu apa lembu itu akan disajikan sebenatar nanti. ada yang mahu digulai. ada yang mahu steak. masak sup. gearbox. aladrift. deskboard dan sebagainya. ikut suka. hari mulia.

12 comments:

enyheartsdiamond said...

soksek soksek???nm skola eny ;))

penaberkala said...

lembu hokni ko keno pitah cik pisey?

Pisey said...

to eny.

haha.
apa nama sekolah tu?
ish.
nakal budak ni.

Pisey said...

to encik nuar.

hom2.berambak abeh oghe kapung.
mujo tok sembey ambo lari.

haha.

sharamli said...

eh..sampaikan slm kat bju singlet tu erk

Pisey said...

to sha.

ceh.ceh.ceh.
menyempat gak dia.

haha.

chokio_nia said...

hek??ne takkan raye kurban nye kot??biar btol??

i'msosupernotcool said...

sape yg berkorban nih?

youknowwho said...

sangat suka gambar2 tu...ur getting better!!!

Pisey said...

to ain.

hebat kan?
bese la.
aku tuan direktor.

haha.

Pisey said...

to mr cool.

haha.
saya2!!

Pisey said...

to uknowwho yg saya miss amat!

awak balik feb konpem kan terus taleh ke?
haha.

yeagh.
tenkiu.haha.adek snap suka2 je ni.panas amat hari tu.lembu tu berlari2 mengejar og kampung oke!nak snap fokus pun takut.tak sempat lari.haha.plus mata kanan saya rabun now.serius tak nampak bila intai lense nak amek gamba!