missing

setentunya bila berkeadaan sakit begini aku akan merindu senyuman pengubat luka itu. gelak tawa itu. lirik mata itu. everything tentang dia.

mak. hari2 aku bangun pagi benda pertama aku sebut ialah mak. saja mencabar diri sendiri tentang ingatan waktu2 indah bersama manusia yang aku panggil mak. saja menguji pelat aku masih dengan nadanya atau tidak untuk menyebut mak.

kadang2 aku tampar pipi sendiri. saja nak menyedarkan diri yang mak dah lama pergi. tak elok terlalu asyik dalam dunia mimpi yang aku lukiskan hari2. bukan ada orang nak tengokkan keberadaan aku setiap detik pun selainNya.

aku tahu aku bukanlah anak yang solehah. tapi setiap hari dalam doa harian aku. dalam setiap nafas hembus aku. aku selitkan doa pelindung agar semua manusia yang aku sayang berada dalam keadaan baik2 sahaja. insyaAllah.

Tuhan. hidupkanlah aku dalam setiap apa yang aku lakukan. jangan biar aku hanyut. jangan biar aku leka. gagahkanlah. kuatkanlah. kurniakan aku kental untuk menjaga mereka2 yang aku sayang. tolong.

aku tahu juga. di antara kita semua. semua sayangkan orang2 yang mereka sayang. semua mahu jaga mereka dan pastikan mereka2 yang kita sayang itu berkeadaan baik penuh perlindungan 24/7. be it your friends or families. your boyfriends or your girlfriends. your hubby or your wifey.

it is a matter of time and surrounding untuk telan balik segala yang terluah dan kepelbagaian hidup. be it hitam putih ataupun warna warni. kau perlu sedar dari termimpi-mimpi akan keselesaan atau kegelapan where you live in itu. yang ini semua realiti. dan selalunya people will say reality sucks.

why not restart balik hidup kau yang penuh bermakna ini dengan something sweeter. life is so much fun to be regretted. setting kan segala perkara yang segala perkara yang boleh menceriakan hidup kau. yang merosakkan buang jauh2.

ingat. hidup ini tentang pilihan. dan keputusan itu kau harus buat sendiri. sometimes it's better to be alone than be with the wrong one. put out those miserable factors yang boleh membunuh itu. there is a lot more to think about daripada menyerabutkan otak dengan perkara2 tiada faedah dan bonus langsung untuk kau.

take a deep breath. hilangkan stress yang ada. tajamkan penglihatan kau. absorb segala surrounding dengan baik. jangan hidup dibayangi perkara2 yang tak munasabah.

makan jom.
lapar sudah.
ikan keli masak sambal dan bandung ais menanti aku.
aha.

tata^^

13 comments:

sharamli said...

d0akan arwah mak kamo0 ditempatkan dikalangan 0rang beriman..
aminn

~ miErA ~ said...

mkn xajak...
wee~~

penaberkala said...

al-fatihah buat arwah
semoga rohnya sanantiasa dicucuri rahmat hendaknya..amin

mamai said...

makan nasi lemak kat old damansara tadi memang sedap tapi terlalu ramai orang

Luna said...

We have so much in life. We have people who loves us. We have people we love. Sometimes we have to let go. It hurts.

I can't really let go of certain things, certain people and regrets. But that's how life is.

Luna: Luna penat Ya Tuhan.
Tuhan: Aku tahu. Aku ada.
Luna: Terima kasih Tuhan.

hans said...

banyak2 bersabar
rajin2lah bacakan Al-Quran dan Yassin untuk arwah emak kamu

chokio_nia said...

seb bek aku tak ske keli..so tade ah terliur..huhu..

hurrmm al-fatihah ntok mak ko..

aku rase aku dah salah wat pilihan ne..camne weh??nak patah balek cm susah..restart lagilah..aku buntu dow..

miya said...

sis. sabar tau? jangan pernah penat.
kalau sis penat. saya lagi penat.
kite jangan penat k?! :)

Anonymous said...

al fatihah tok mak ko...

p/s: yg bwh2 tu ak cm xphm... heheh
p/s2: ak pon xmkn ikn keli heheh

oranglidi said...

bandung?

13247 said...

gua paham perasaan lu..serius!
come on!pisey kuat!haha..

Anonymous said...

hidup ini adalah pilihan... tp jangan salah pilih

jo said...

sedih pulak entri ni gua baca pisey...